سيستم هاي امنيتي چه كار مي كنند؟

سيستم هاي امنيتي چه كار مي كنند؟

در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه سيستم هاي امنيتي مدرن امروزي دزدگير اماكن و دوربين مداربسته هستند كه بايد منظور از آن ها در اين سوال مشخص شود.

اما براي آن كه تشابه اين سيستم هاي امنيتي را توضيح دهيم هر دو را توضيح مي دهيم هر دو اين سيستم ها جلوگيري از خطر هاي احتمالي است و در يك راستا كار مي‌كنند.

و تفاوت دوربين مداربسته و دزدگير اماكن رويكرد جلوگيري از آن است همانطور كه پيداست دوربين مداربسته بر اساس داده هاي ويدئويي و تحليل آنها اعلان خطر مي كند و دزدگير اماكن با استفاده از سنسور هاي كه دارد موقعيت هاي خطر را شناسايي مي كند.

اما در اين مقاله از doorbinmall.com  مي خواهيم چند ويژگي سيستم ها كه با استفاده از آن ها امنيت بر محيط افزايش پيدا مي كنند را توضيح دهيم.

 

سيستم و عملكرد دوربين مداربسته

دوربين مداربسته ها در حالت كلاسيك كه قابليت هاي كمي براي تشخيص موقعيت هاي خطرناك داشتند فقط با ضبط فيلم دوربين مداربسته مستندات را داخل هارد ذخيره مي كردند و باعث به دام انداختن مزاحمان مي شدند.

دوربين مداربسته علاوه بر اينكه اطلاعات را داخل هارد ذخيره مي‌كند وجود و نصب آن باعث فراري دادن افراد مزاحم مي‌شود.

آمارهاي تحقيقاتي نشان داده است در اماكني كه دوربين مداربسته در آن ها نصب شده جرم و جنايت تا حد زيادي كم شده است؛ بنابراين فقط نصب آن عامل بازدارنده دارد.

دوربين مداربسته ها قابليتهاي زيادي دارند مثلاً دوربين داهوا تحت شبكه قابليت چك كردن فيلم ها را به صورت در اختيارتان مي گذارد. با استفاده از اين ويژگي مي توانيد هر لحظه اقدام به چك كرد فيلم دوربين ها كنيد.

اما ai نقش اساسي تشخيص خطرات داشته است ، براي مثال دوربين مداربسته داهوا مجهز به قابليت تشخيص چهره مي تواند ورود افراد متفرقه را به شما گزارش دهد اين دوربين مداربسته مي تواند با تشخيص چهره فرد تمام فيلم هاي كه در سابقه حافظه دوربين هست را بازيابي كند و به عنوان فعاليت هاي آن چهره به شما نمايش دهد.

 

دوربين مداربسته ها با داشتن قابليت تشخيص حركت در محيط هاي خلوت مي تواند ورود افراد مزاحم را گزارش كن اين سيستم هاي امنيتي مي توانند با تفكيك حركات انسان از حيوانات و ماشين آلارم هاي به موقع ارسال كنند تا از احتمالات و اتفاقات ناگوار جلوگيري كند.

دوربين مداربسته هاي داري موتور اين حركات را تشخيص داده و به دنبال سوژه به صورت اتوماتيك مي چرخند تا كوچك ترين موارد را از دست ندهند.

دوربين مداربسته ها با داشتن اين قابليت ها از يك نگهبان و يك انسان بهتر عمل كرده و به خوبي تمام موارد را رصد مي كنند. يكي ديگر از قابليت هاي دوربين مداربسته محافظت از مناطق تعيين شده است براي مثال با در نظر گرفتن دوربين مداربسته كنار ديوار مي توانيد يك خط محافظ براي ديوار در نظر بگيريد كه اگر فردي از ديوار بالا رفت و از خط مرزي گذشت دوربين اعلان خطر كند. با در نظر گرفتن همه اين موارد متوجه قابليت هاي اين سيستم شديد براي كسب اطلاعات بيشتر درباره دوربين مداربسته كليك كنيد.

 

 

عملكرد سيستم هاي دزدگير اماكن

دزدگير اماكن در واقع يك سيستم هشدار است كه به محض فعال شدن مي تواند هشداري هاي موثري داشته باشد.

دزدگير اماكن به چند صورت خطر موجود را اعلام مي كند، كه يكي از آن ها آژير هشدار محلي است كه در تمام دزدگير اماكن به صورت كلاسيك وجود دارد اما در دزدگير اماكن پيشرفته خطر به پليس و صاحب مكان گزارش مي شود براي مثال در دزدگير فورنت به سه مدل پيامك و تماس از طريق خط تلفن ثابت و همراه صورت مي گيرد، كافي است كه شماره تلفن ها را بر اساس اولويت داخل سيستم دزدگير اماكن قرار دهيد تا به ترتيب با آنها تماس گرفته شود. حال سوال اينجاست كه دزدگير اماكن چگونه موقعيت هاي خطر را شناسايي مي كند؟ براي مثال سنسور تشخيص حركت سيستم دزدگير اماكن از طريق ماكروويو اين خطرات را تشخيص مي دهد.

امواج در زمان ثابتي منتشر مي شوند ‌و به داخل دستگاه باز مي گردند زماني كه به جسم محركي برخورد كنند اين بازه زماني تغيير كرده و گزارش تشخيص حركت به دزدگير اماكن فرستاده مي شود.

دزدگير اماكن با سنسور هاي زيادي مانند بيم خطي يا شكستن شيشه موارد خطر را تشخيص مي دهد.

در سنسور تشخيص شيشه كه حساس به ارتعاشات و صداي شكستن است آژير دزدگير اماكن فعال مي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.